16 Mayıs 2012 Çarşamba

Okumak ya da Okuyamamak...


Kafam çook ama çok karışık. Ne okuyacağıma ya da neyi ne zaman okumam gerektiğine bir türlü karar veremiyorum. Kitaplar söz konusu olunca ayran gönüllü oldum çıktım. Kelebek misali bir kitaptan diğerine konup duruyorum.
Geçen ay Tutunamayanlar'a başladım. Başlamaz olaydım. Bu kitabı o kadar çok methetmişlerdi. Ben de kitabı alır almaz başladım okumaya ya da okuyamamaya. Bir kitap bu kadar kafa karıştırıcı olur mu?! Bu kadar ağır ilerler mi?! ve insanı bu kadar mı sıkar! Bu kitabı zevk alarak bir çırpıda okuduysanız lütfen sırrınızı benimle paylaşın...
Tutunamayanlar'a kendimi veremeyince Latife Hanım'ın Kağıtları'na başladım. Kitabın yarısına kadar her şey çok güzeldi. Ancak belli bir yerden sonra bir ağırlık çöktü. Kitap ilerleyemez oldu. Yazar çok fazla alıntı ve çok miktarda tekrara yer vermiş. Sanırım beni sıkan bu oldu.
Hadi dedim bu kitaba da bir ara verelim. Başladım Babamın Bavulu'nu okumaya. Neyseki bu kitap yüzümü güldürdü. Zaten kısa olan kitabı bir çırpıda okuyuverdim. Çok da memnun kaldım.
Ve son olarak dün akşam eşim elinde ağır bir D&R poşetiyle çıkageldi. Sürpriz!! Haruki Murakami'nin yeni kitabı 1Q84 çıkmasın mı poşetten :O Neye uğradığımı şaşırdım. Daha önce bu yazarın hiç bir kitabını okumadım ama methini çok duydum. Kitabın kalınlığı birazcık gözümü korkuttu ama uslup ve konusu açısından kolay okunacağına inanıyorum. Fikri olan var mı???
İşte böyle...Şu an elimde sürünen kitaplar ve kapıyı yeni çalan kitaplar hazırolda beni bekliyorlar. Sizde durumlar nasıl?

2 yorum:

  1. Ben maalesef ilerlemeyen kitapları yarım bırakıyorum. Çünkü okumaya çalışsam kim bilir kaç günde bitireceğim. Onun yerine o sürede birkaç kitap bitirmeyi tercih ediyorum. Bence sen de direk 1Q84'e başla :)

    YanıtlaSil
  2. :)) Öyle yaptım. 1Q84'e başladım ve hiç pişman olmadım!

    YanıtlaSil

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...